Kvalita komunikace
Kvalita komunikace
aneb proč je dobré mít písemné instrukce, či stručné a jasné dokumenty
· Instrukce (ústní) ředitele na poradě:
"Zítra
v 9.00 hod bude zatmění slunce, tedy něco, co se každý den nevidí.
Pracovníci si mohou nastoupit na nádvoří v pracovním oděvu. Pří pozorování
tohoto řídkého jevu podám sám příslušný výklad. Bude-li pršet, nebude nic
vidět. V tom případě přejdeme do jídelny."
· Instrukce náměstka vedoucímu odboru:
"Na
pokyn ředitele bude zatmění slunce. Bude-li pršet, nebude to možné na nádvoří
v pracovním oděvu vidět. V tom případě se provede zatmění
v jídelně a to se každý den nevidí."
· Instrukce vedoucího odboru vedoucímu oddělení:
"Na pokyn ředitele dojde zítra v 9.00 hod v pracovním oděvu ke zmizení
slunce. Ředitel dá pokyn k tomu, má-li pršet v jídelně, což se každý
den nevidí."
· Instrukce vedoucího oddělení skupináři:
"Bude-li
zítra v jídelně pršet, tedy něco, co se každý den nevidí, zmizí v 9.00 hod
náš ředitel v pracovním oděvu."
· Instrukce skupináře pracovníkům:
"Zítra v 9.00 hod zmizí náš
ředitel. Škoda, že se to nedá vidět každý den."
(Z kurzu manažerů jakosti, Praha 1997)