7.-9. den

7. DEN, 6.6.2019

Ráno bylo spíše zataženo, občas vykouklo sluníčko, ale bylo docela teplo, vítr téměř nefoukal. Dnešní ráno bylo nejméně náročné ze všech (když nepočítám Litevský kemp). Čaje a kávy jsme si uvařili hezky v teple stanu (sluníčko jej již zase chvilkami prohřívalo) a také jsme zde posnídali. Ze sezení na karimatkách na zemi nás ale po chvíli bolely nohy a záda a já jsem z legrace poznamenala, že kdybychom byli Japonci, tak s tímto sezením problémy nemáme a nic nás nebolí. Na to Jiří suše odvětil, že kdybychom byli Japonci, tak tu v Norsku nejsme ve stanu.

Během dne se vítr opět zvedl, ale bylo relativně teplo, sluníčko po poledni svítilo téměř stále a krásně hřálo. Dnes jsme vyfotili spoustu krásných fotek a navštívili mnoho krásných míst. Jako například útes s plochými kameny a orlí základnou nebo přístav s nedalekou kouzelnou zátokou, kde jsem nasbírala památeční kamínky a našla krásné orlí pero.

Večer jsme se ubytovali v chatce v kempu ve městě Vestre Jakobselv za 550 NOK za noc. Chatka je krásná, celá dřevěná, uvnitř voní dřevem. Je zde přímotop, takže zima nebude. Sociálky i kuchyň jsou čisté a vyhřáté, v převlékací místnosti před sprchami je vyhřívaná podlaha. Paráda! Samozřejmostí v tomto i ve všech ostatních kempech, ve kterých jsme se ubytovali, byla sauna. Za poplatek bylo možné si ji pronajmout.

8. DEN, 7.6.2019

Začíná se ochlazovat, předpověď je přesná. Teplota klesla na 5 stupňů a fouká mrazivý prudký vítr. Přesto jsme navštívili krásný útes v městečku Eckeroy a dalších pár míst.

Útes shora tvoří náhorní plošina s polorozbořenou pevností nejspíše z druhé světové války a samozřejmě mnoha jezírky, z boku od moře je zde kolonie racků, podobná jako na Hornøji. Byla to nádherná podívaná shora na moře přecházející z tyrkysové do sytě modré, s bílými hřebínky vln, skálami čnějícími z vody, zelenou trávou v mezipatrech útesů a bílými křídly racků, kteří zde neustále létali a dodávali místu ještě větší krásu.

9. DEN, 8.6.2019

Ráno bylo všelijaké, dokonce trochu sprchlo, ale dopoledne se mraky malinko protrhaly a přes jejich slabou vrstvu hřálo sluníčko. Hned nám bylo veseleji, zvláště, když Jiří kousek za kempem, ze kterého jsme již odjížděli, vyfotil sovici krahujovou. To mu hodně zvedlo náladu, už začal být z počasí a předpovědí smutný. Ihned oživl.

Také jsme se byli podívat na divokou nádhernou řeku Jakobselva, která se vine kousek za kempem a nedaleko cesty se vlévá do zálivu fjordu. Podívali jsme se také na krásný potok, který byl vlastně soustavou vodopádů tekoucích po skalách od horizontu až do zálivu. Řeky a i potůčky jsou zde divoké a panensky krásné, s ledovou křišťálově čistou vodou. Neměli jsme potřebu, ale nebála bych se vodu po převaření (možná i bez) pít, kdyby nebylo zbytí.

Odpoledne jsme se ubytovali v kempu Tana Familiecamping za 475 NOK na noc za chatku a dvě osoby. Počasí nám nepřálo a Jiřímu nebylo dobře (zdržel se povídáním na větru a v zimě s mokrou hlavou a po sprchování s jedním Čechem v minulém kempu), tak jsme se rozhodli ještě zainvestovat a zbytečně na dovolené netrpět. Zaplatili jsme si tři noci. Do pondělka budeme vyjíždět do naplánovaných lokalit a vracet se zpět, v úterý odjíždíme prozkoumávat Finsko. Má tam být 15 stupňů, tak to bude příjemná změna a můžeme být jen ve stanu.

Chatka je úžasná - opět celá dřevěná, ale trochu starší, taková klasická, se závěsky a koberečky v norském lidovém stylu. Vchází se přímo do pokoje, který je závěskem rozdělený na ložnici (dvě palandy) a kuchyňku s ledničkou, vařičem a skládacím závěsným stolečkem se dvěma židlemi. Společenská místnost, ve které je i recepce, je krásná, velká, plná vycpaných zvířat, vlněných výrobků k prodeji a vybavená rychlou wi-fi a dvěma velkými koženými sedacími soupravami. Káva je zde zdarma. Zítra ji máme v plánu vyzkoušet, uvidíme, zda bude tak dobrá, jako ta naše doma - peruánská.

Nevíme si rady s přímotopem a tak se jdu zeptat mladého, naprosto pohodového recepčního, jak máme zvýšit teplotu. Ihned jde se mnou, říká, že ví, že je s tím občas problém a celou cestu mi něco anglicky povídá. Usmívám se a kývu hlavou, přes to, že nerozumím ani slovo. Chvíli si s přímotopem hraje a pak prohlásí, že je pokažený a že přinese nový. Za chvíli přišel, akumulačním šroubovákem odšrouboval původní, přišrouboval nový, nastavil teplotu 25 stupňů a šel. Celou dobu si při práci prozpěvoval Jungle song. Úplný pohodář. Tepláky mu plandaly, fousy sahaly skoro po krk a bylo vidět, že ho nemůže vůbec nic rozházet. Od pohledu velmi příjemný člověk.

Přemáchla jsem v ruce v prádelně pár věcí a teď již oba ležíme na spodních postelích paland, každý se svým vlastním světýlkem. Je tu teplíčko, útulno a svět se hned zdá být veselejší.

Fotoúlovky:

Viděli jsme:

kajka královská

Trasa cesty těchto dnů:

Kopírování textů těchto stránek není dovoleno.